TEWC CoE 2 correct 

Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Європейський центр ім. Вергеланда і Програма "Демократична школа" не несуть відповідальності за якість викладених матеріалів, проте залишають за собою право здійснювати редагування тексту і перевірку відповідності вправ заявленій тематиці.

Фільтр

Опитувальник Scratch “Усі різні — усі рівні”

Вправа допоможе учням/ученицям поглибити знання про алгоритмічні структури за допомогою використання розробленої програми Скретч; поглибити знання щодо цінностф прав людини, рівності та поваги через обговорення конкретних ситуацій.

Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Нещеретівська гімназія Білокуракинської селищної ради Луганської області
Предмет: Інформатика
Тема уроку/години спілкування: Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження
Клас: 6
Мета вправи/заняття: Розвинути емпатію та навчити поважати права та гідність інших людей, відмінних від тебе, через використання розробленої програми з алгоритмічною структурою розгалуження та повторення.
Ключова складова громадянської компетентності: Повага
Додаткова/і складова/і компетентності: Повага до людської гідності та прав людини, Визнання цінності культурного різноманіття, Емпатія
Очікувані результати:

Учень/учениця:

- розуміє програмне опрацювання подій;

- знає і розуміє поняття вкладених алгоритмічних структур;

- розрізняє використання алгоритмічних структур розгалуження та/або повторення;

- уміє перевіряти результат виконання програми на відповідність умові задачі;

- обґрунтовує необхідність застосування вкладених алгоритмічних структур.

Тривалість вправи: 30 хвилин
Інструкція для проведення вправи:

Крок 1. Роздрукуйте Додаток 2 (Ролі) та розріжте їх згідно з кількістю учнів/учениць - по одній ролі на кожну дитину.

Крок 2. Роздайте учням/ученицям ролі та попросіть не оголошувати їх одне одному.

Крок 3. Зачитайте дітям запитання, зупиняючись на кожному з них, щоб дати всім час подумати і усвідомити загальну картину їхнього “нового” життя відповідно до ролі, що вони отримали.

- Яке у вас дитинство?

- У якому будинку ви живете?

- Яким іграм ви надаєте перевагу?

- Чим ви снідаєте?

- Де ви проявляєте свою соціальну активність?

- Що ви робите вранці, вдень та ввечері?

- Як ви проводите свій вільний час?

- Що вас захоплює і чого ви боїтесь?

Крок 4. Запропонуйте учням/ученицям запустити програму Scratch 2 на виконання →Файл→Відкрити→Вказати шлях до файлу "Опитувальник.sb2" (Додаток 1).

Крок 5. Поясніть, що учні/учениці мають пройти опитування. Нагадайте, що відповіді на запитання мають бути з огляду ролі, яку вони отримали. Якщо вони на задану ситуацію чи подію можуть відповісти «так», то їм слід натиснути кнопку “так”, якщо ні — то “ні”.

Крок 6. Проведіть дебрифінг. Орієнтовні запитання для обговорення вправи:

  • Які відчуття та емоції у вас були при виконанні завдання?
  • Розгляньте об’єкти та події, пов’язані з ними, у складеному алгоритмі опитувальника.
  • Які алгоритмічні структури використано?
  • Яке повторення та розгалуження використано для спрайтів кнопок? Чим вони різняться?
  • Яке стилістичне оформлення опитувальника?
  • Які індивідуальні особливості варто враховувати при розробці програми для літніх людей? А для людей з порушенням опорно-рухового апарату?
  • Яку кількість балів ви отримали ?
  • У кого більше балів? У кого менше? Чому? Чи здивувала вас така відмінність балів у групі?
  • Спробуйте вгадати ролі одне одного? (Дозвольте дітям відкрити свої ролі).
  • Чому ваша роль допомагали чи заважала вам?
  • Які права людини під час виконання завдань були обмежені або до них не було доступу? (Право на людську гідність і рівність в інших правах. Право на освіту. Право на достатній рівень життя, необхідний для здоров’я та благополуччя).

Рекомендуємо на цьому етапі попросити дітей повернутись до своєї реальної ролі та вийти з ролі, що вони отримали.

  • Що кожен/-а з нас може робити задля усунення нерівності в суспільстві?

Рекомендації вчителю/-ьці: після проведення вправи ще раз зверніть увагу на те, що треба повернутись до своєї реальної ролі. Для цього можна провести швидку руханку, наприклад, уявити, що ви були у скафандрі та запропонувати його зняти.

Підсумок за результатами проведення вправи:

Учні/учениці усвідомлюють таку цінність прав людини, рівності та поваги, демонструють емпатію до людей у складних життєвих ситуаціях. Діти розрізняють алгоритми повторення і розгалуження (повне, неповне); можуть описати особливості розробки інтерфейсу майбутньої програми, адаптованої для людей з особливими потребами.

Додаткові матеріали: Завантажити файл...
Роздаткові матеріали: Завантажити файл...
Використані джерела:
  • Рамка компетентностей для культури демократії / Том 2/ Дескриптори компетентностей для культури демократії.
  • Компас. Посібник з освіти з прав людини за участю молоді (вправа “Крок уперед”).
  • ОСВІТНЯ ЗБІРКА Усі різні — усі рівні (вправа “У нашому районі”).
Необхідне обладнання/матеріали, облаштування класу, тощо: ПК, ПЗ Scratch 2, роздруківка ролей, доступ до файлу Додатка 1_Опитувальтник.sb2
Якщо ви помітили помилку, то виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter

logos foot 2024

Програма реалізується у співпраці з Благодійною організацією “Центр освітніх ініціатив”, Всеукраїнським фондом “Крок за кроком” та Благодійним фондом "SaveEd" за підтримки Міністерства освіти і науки України та фінансується Міністерством закордонних справ Норвегії


krok za krokom coi whitesavED logo white transparent

© 2024 Програма підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа», Європейський центр ім.Вергеланда